söndag 10 juli 2016

Vecka 27 -0,43%

Sitter och tittar på EM  finalen i fotboll och känner lite att 1 månads fotbollsfeber snart är över. Det är tur att man har semestern att se fram emot :) 2 veckors arbete återstår! Denna vecka har det annars varit mycket politik då jag följt partiledarnas tal i Almedalen. Jag tycker att dem som utmärkt sig är Anna K-B, Ebba B-T, Jimmy Å och Annie L utan inbördes ordning, i källaren placerar jag Isabella L. Det är 2 år till nästa val och mycket kan hända och allt som de säger eller gör inom politiken påverkar våra besparingar. Annars har det varit en lugn arbetsvecka som avslutades med mat och mingel på byn i sällskap av goda vänner.

Tittar vi på portföljens utveckling så är det ingen upplyftande läsning men -0,46% får man väl räkna med ibland.
Veckans händelser
Saltängen Property Invest delade ut 2,45 sek per aktie och det är min första utdelning från detta bolag.
Nokia Oyj delade ut 2,44 sek per aktie och även detta var en första utdelning

Pengarna som kom in valde jag att använda till SEB som jag fyllde på med några till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar